Έχω κοιλιοκάκη, τι προσέχω στην καθημερινότητα μου. › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Έχω κοιλιοκάκη, τι προσέχω στην καθημερινότητα μου.

 

Έχω κοιλιοκάκη, τι προσέχω στην καθημερινότητα μου.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΗ κοιλιοκάκη(δυσανεξία στη γλουτένη) είναι διαταραχή του λεπτού εντέρου, προκαλείται από την κατανάλωση της πρωτεΐνης των δημητριακών, της γλουτένης. Είναι αυτοάνοσο νόσημα και το ανοσοποιητικό σύστημα αντιδρά στην κατανάλωση γλουτένης και «επιτίθεται» στους ιστούς του. Η γλουτένη βρίσκεται στο σιτάρι, στη σίκαλη, στο κριθάρι και στη βρώμη. Όσοι πάσχουν από κοιλιοκάκη, κινδυνεύουν με καταστροφή του βλεννογόνου του εντέρου και έτσι δυσχεραίνεται η ολοκλήρωση της πέψης και η απορρόφηση θρεπτικών συστατικών.

 

Τι προσέχουμε:

  • Μαγειρεύουμε με πρώτες ύλες χωρίς γλουτένη(αλεύρι από καλαμπόκι ή ειδικό αλεύρι χωρίς γλουτένη αντί για αλεύρι από σιτάρι).
  • Μαγειρεύουμε πάντα χωριστά και σε καθαρή επιφάνεια το φαγητό χωρίς γλουτένη, αποφεύγοντας έτσι μόλυνση από μη ασφαλείς τροφές.
  • Σε πολλές περιπτώσεις, εξυπηρετεί η προετοιμασία φαγητού χωρίς γλουτένη για όλη την οικογένεια, μιας και δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου γευστικά και σίγουρα δεν βλάπτει κάποιον που δεν χωρίς πρόβλημα κοιλιοκάκης.
  • Προσθέτουμε στο διαιτολόγιό μας όσο γίνεται τρόφιμα που έτσι κι’ αλλιώς δεν περιέχουν γλουτένη(φρέσκα λαχανικά, φρούτα, πατάτες, ρύζι, κρέας, ψάρι).
  • Υποκαθιστούμε τα υπόλοιπα με προϊόντα από τα οποία έχει αφαιρεθεί η γλουτένη(ζυμαρικά, ψωμί, κλπ).
  • Όταν τρώμε έξω προτιμάμε κάτι ψητό(κρέας, κοτόπουλο, ψάρι συνοδευμένο με ψητά λαχανικά, ρύζι-όχι γλασέ), γενικά αποφεύγουμε τα περίπλοκα μαγειρευτά φαγητά που μπορεί να κρύβουν κινδύνους.
  • Ιδιαίτερη προσοχή δίνουμε στην πιθανότητα μόλυνσης από άλλα τρόφιμα με γλουτένη(στην ίδια ψησταριά να ψήνουν ψωμί ή πίτες).
  • Ενημερώνουμε το σερβιτόρο και το μάγειρα για την ιδιαιτερότητά μας αποκλείοντας κάθε πιθανότητα μόλυνσης, παρά να καταναλώσουμε γλουτένη επειδή ντρεπόμαστε.
  • Όταν ψωνίζουμε προσέχουμε τα συστατικά στην ετικέτα, αποφεύγοντας όσα αναφέρουν γλουτένη και όσα περιέχουν άγνωστα συστατικά, πρόσθετα, συντηρητικά, χρωστικές. Πολλές φορές δεν αναγράφεται ο όρος γλουτένη, αλλά μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε από τα συμφραζόμενα π.χ. πρωτεΐνη σίτου, σιτάλευρο, δημητριακά.
  • Πέραν του φαγητού, προσέχουμε και άλλα προϊόντα με τα οποία μπορεί να έλθουμε σ’ επαφή(φάρμακα, σαπούνι – σαμπουάν – οδοντόπαστα, καλλυντικά).
  • Ενημερώνουμε το γιατρό και ζητάμε εναλλακτικά φάρμακα χωρίς γλουτένη, προτιμάμε ασφαλή προϊόντα ατομικής καθαριότητας και περιποίησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.