Απώλεια βάρους, δύσκολη ή εύκολη διαδικασία; - Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Mynutrihealth , Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Απώλεια βάρους, δύσκολη ή εύκολη διαδικασία;

 

Απώλεια βάρους, δύσκολη ή εύκολη διαδικασία;1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΗ απώλεια βάρους, απασχολεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού στις μέρες μας, γυναίκες, άνδρες, παιδιά, εφήβους, άτομα με προβλήματα υγείας όπου είναι επιβεβλημένη η απώλεια βάρους.
Στο μυαλό των περισσότερων από εμάς η απώλεια βάρους είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, όπου μειώνουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής και έτσι χάνουμε βάρος.
Υπάρχουν όμως αρκετές περιπτώσεις όπου η απώλεια βάρους γίνεται πολύ δύσκολη υπόθεση. Αυτό συμβαίνει γιατί ενώ η διαδικασία για την απώλεια βάρους είναι απλή, οι άνθρωποι εξατομικευμένα διαφέρουν.

 

 

Το αν και κατά πόσο θα χάσουμε εύκολα ή δύσκολά τα κιλά που θέλουμε εξαρτάται από παράγοντες όπως:

  1. Η γήρανση
  2. Τα αρκετά χρόνια που έχουμε διαμορφώσει ήδη διατροφικές συνήθειες.
  3. Τα ψυχολογικά μας σκαμπανεβάσματα.
  4. Οι κοινωνικοπολιτιστικές επιρροές(συγκεκριμένοι σωματότυποι, κοινωνικά πρότυπα)
  5. Η γενετήσια ανάγκη μας να επιδιώκουμε την ευχαρίστηση και την απόλαυση.

Επομένως, η απώλεια βάρους μετατρέπεται από απλή διαδικασία σε πολύπλοκη σύμφωνα με τα «θέλω» και τα «προβλήματα» της ανθρώπινης μας φύσης.
Η ασφαλής απώλεια βάρους, αλλά και η διατήρηση του νέου βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα πρέπει να στηρίζεται όχι στη στέρηση τροφών και κατ᾽ επέκταση θρεπτικών συστατικών, αλλά κυρίως στη σωστή διαχείριση όλων των ομάδων τροφίμων σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, αλλά και στην αλλαγή συμπεριφοράς απέναντι στην διαδικασία κατανάλωσης της τροφής.

Όσοι καταφέρνουν να επιτύχουν και να διατηρήσουν την απώλεια του πλεονάζοντος σωματικού τους βάρους, έχουν κατανοήσει και αλλάξει τα ακόλουθα στη διατροφική τους καθημερινότητα:

  1. Κάνουν ένα μικρό βήμα τη φορά για να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες.
  2. Αυξάνουν τη φυσική τους δραστηριότητα και σταματούν να παραλείπουν γεύματα.
  3. Δουλεύουν σκληρά, να αντιμετωπίσουν τις αιτίες εκείνες που τους κάνουν να στρέφονται στο φαγητό για παρηγοριά.
  4. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν πότε και πόσο πεινούν πραγματικά και πότε έχει πραγματικά ικανοποιηθεί το αίσθημα της πείνας τους.
  5. Υιοθετούν ένα καινούργιο, ισορροπημένο ως προς τις μερίδες και θρεπτικότερο μοντέλο διατροφής.

Ενστερνιζόμενοι και ακολουθώντας σταδιακά τα όσα αναφέραμε παραπάνω, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, μπορούμε  να επιτύχουμε την απώλεια των επιπλέον κιλών, αλλά και να διατηρήσουμε υγιές το νέο μας σωματικό βάρος.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε σε καμία περίπτωση ότι η ψυχολογία μας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην όλη διαδικασία. Η θετική ψυχολογία βοηθά σημαντικά, στο να έχει επιτυχή έκβαση η προσπάθεια μας, ενώ η αρνητική ψυχολογία, η στεναχώρια, η απογοήτευση, το άγχος της ζυγαριάς και η εμμονή με ένα συγκεκριμένο βάρος, λειτουργούν ανασταλτικά για την επίτευξη του στόχου μας, δημιουργούν κρίσεις πανικού και οδηγούν σε λανθασμένες επιλογές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.