Θέλω να διατηρήσω την ενυδάτωση μου όσο ασκούμαι, τι επιλέγω, νερό ή αθλητικό ποτό(sports drink); - Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Mynutrihealth , Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Θέλω να διατηρήσω την ενυδάτωση μου όσο ασκούμαι, τι επιλέγω, νερό ή αθλητικό ποτό(sports drink);

 

Θέλω να διατηρήσω την ενυδάτωση μου, επιλέγω, νερό ή αθλητικό ποτό;1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΟι περισσότεροι αθλούμενοι, είτε σε κάποιο γυμναστήριο είτε ακολουθώντας κάποιο άθλημα ερασιτεχνικά δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στη διατροφή(και καλώς), όμως τι γίνεται με τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας; Πότε επιλέγουμε το νερό και πότε ένα αθλητικό ποτό(sports drink)για την επίτευξη καλύτερης ενυδάτωσης του οργανισμού μας;

Στις περισσότερες περιπτώσεις το νερό αποτελεί την καλύτερη επιλογή για να ξεδιψάσουμε από ότι ένα αθλητικό ποτό. Το να επιλέξουμε μεταξύ νερού ή αθλητικού ποτού είναι θέμα υγείας και όχι θέμα μόδας «πυροτεχνήματος», ξέρετε αυτές οι μόδες που γρήγορα γίνονται «must» και διπλά γρήγορα χάνονται για πάντα από τη ζωή μας.

Τα αθλητικά ποτά δεν πρέπει να αντικαταστήσουν το νερό γιατί πολύ απλά ένας υγιής άνθρωπος(παιδί, έφηβος ή ενήλικας) δεν χρειάζεται τις επιπλέον θερμίδες και τους υδατάνθρακες που αφθονούν στα αθλητικά ποτά.

Επίσης, ένα μικρό γεύμα, δύο με δυόμισι ώρες πριν από μια προπόνηση που διαρκεί μια ώρα, είναι αρκετό για να μας εφοδιάσει με όλους τους απαραίτητους ηλεκτρολύτες και την ενέργεια που χρειαζόμαστε. Οι άνθρωποι που ασκούνται για μία ώρα ή λίγο περισσότερο πρέπει να καταναλώνουν απο 30 έως 60γρ υδατανθράκων(κύρια πηγή ενέργειας του σώματος) ώστε να βοηθήσουν τη διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, κάτι που πολύ εύκολα μπορούμε να επιτύχουμε ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή.

Αθλητικά ποτά όπως το Gatorade, το Powerade ή το Cytomax, λόγω της περιεκτικότητας τους σε υδατάνθρακες, μπορεί να είναι ευεργετικά κατά τη διάρκεια μεγάλων και πολύωρων προπονήσεων. Στην περίπτωση που η άσκηση διαρκεί περισσότερο από μία ώρα, η κατανάλωση αθλητικών ποτών, μπορεί να βοηθήσει στην ενυδάτωση και στην παροχή της απαραίτητης ενέργειας στους μυς καθώς τα περισσότερα από αυτά περιέχουν 4 έως 8% υδατάνθρακες.

Συνοπτικά:

  1. Επιλέγουμε το νερό όταν δεν είμαστε σωματικά δραστήριοι ή όταν ασκούμαστε μέχρι μια ώρα.
  2. Επιλέγουμε αθλητικό ποτό(sports drink) όταν ασκούμαστε περισσότερο από μία ώρα ή σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες όπως, ζέστη, υγρασία, κρύο, μεγάλο υψόμετρο.
  3. Σε περίπτωση που κάποιος είναι αθλητής και προπονείται για πολλές ώρες και με μεγάλη ένταση, τότε το αθλητικό ποτό είναι καλύτερη επιλογή, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πάρει τη θέση του νερού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.