Καλή πνευματική λειτουργία, με σύμμαχο τις τροφές - Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Mynutrihealth , Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Καλή πνευματική λειτουργία, με σύμμαχο τις τροφές

 

Καλή πνευματική λειτουργία, με σύμμαχο τις τροφές.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΗ διατροφή είναι γνωστό ότι επηρεάζει την πνευματική λειτουργία ενός ανθρώπου. Ο σωστός τρόπος διατροφής βελτιώνει τον τρόπο σκέψης και διατηρεί την φυσική μας κατάσταση σε υψηλά επίπεδα. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο είναι σημαντικό για τον εγκέφαλο όπως και για το υπόλοιπο σώμα. Η πρόσληψη από τον οργανισμού των αναγκαίων θερμίδων ημερησίως παίζει σημαντικό ρόλο στην μνήμη και στη συγκέντρωση. Η σωστή αναλογία πρωτεϊνών – υδατανθράκων – λιπών, το νερό, οι βιταμίνες, τα μεταλλικά άλατα, αλλά και η σωστή κατανομή των γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη πνευματική διαύγεια (συγκέντρωση, μνήμη, μάθηση). Υπάρχουν ορισμένες τροφές που πραγματικά βοηθούν στην απόδοση του εγκεφάλου. 

 

Οι κυριότερες από αυτές είναι οι ακόλουθες:

 

Ψάρια 

Είναι πλούσια σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας, καθώς διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων.

Ξηροί καρποί 

Πλούσιοι σε σελήνιο, Βιταμίνη Ε και φυτοχημικά, εμποδίζουν την εγκεφαλική γήρανση. Η περιεκτικότητά τους σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3 συνεισφέρει και αυτή στη λειτουργία του εγκεφάλου. 

Τσάι(πράσινο ή μαύρο) 

Ένα φλιτζάνι τσάι περιέχει ουσίες που διατηρούν τους νευρώνες του εγκεφάλου υγιείς και τα αιμοφόρα αγγεία ελαστικά έτσι ώστε η μεταφορά των θρεπτικών ουσιών να γίνεται ανεμπόδιστα. Το πράσινο τσάι ενισχύει τη μνήμη. 

Προϊόντα ολικής άλεσης 

Προσφέρουν στον εγκέφαλο τους υδατάνθρακες, που αποτελούν την απαραίτητη τροφή του. Επίσης περιέχουν σημαντικά συστατικά όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6 και Β12. Επιλέγουμε λοιπόν ζυμαρικά ολικής άλεσης, κριθάρι, βρώμη, καφέ ρύζι.

Φρούτα και λαχανικά 

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.
Όταν ψωνίζουμε στο σούπερ-μάρκετ πάντα προτιμάμε φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα, γιατί αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και φυτοχημικών ουσιών που κρατάνε τον εγκέφαλο υγιή και ενισχύουν την απόδοσή του και την ικανότητα της απομνημόνευσης. 

Μούρα 

Όλα τα είδη των μούρων είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες αλλά ειδικά τα blueberries είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά συστατικά τα οποία δημιουργούν μια προστατευτική ασπίδα στον εγκέφαλο ενάντια στη γήρανση και στη δυσλειτουργία του. 

Σπανάκι 

Είναι η πιο πλούσια πηγή σε αντιοξειδωτικά, βήτα-καροτίνη, βιταμίνη C και φυλλικό οξύ τα οποία διατηρούν τον εγκέφαλο σε εγρήγορση και τα αιμοφόρα αγγεία υγιή. Ο σίδηρος που περιέχεται στο σπανάκι οξυγονώνει τον εγκέφαλο και βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωσή μας. 

Για να βελτιώσουμε περισσότερο τη λειτουργία του εγκεφάλου μας πρέπει να καταναλώνουμε γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, περίπου κάθε 3- 4 ώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.