Κεράσια, μόνο γευστικά ή κρύβουν και πολλά οφέλη για την υγεία μας; - Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Mynutrihealth , Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Κεράσια, μόνο γευστικά ή κρύβουν και πολλά οφέλη για την υγεία μας;

 

Κεράσια, μόνο γευστικά ή κρύβουν και πολλά οφέλη για την υγεία μας;1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΗ άνοιξη είναι πλέον στις τελευταίες της μέρες και τα φρούτα του καλοκαιριού κάνουν δειλά δειλά την εμφάνιση τους στα μανάβικα. Ένα από αυτά είναι τα κεράσια.
Κεράσια ονομάζονται οι καρποί του δένδρου της κερασιάς (Prunus). Έχουν σχήμα σφαιρικό και ο φλοιός τους είναι λείος και γυαλιστερός. Είναι μικρά σε μέγεθος και το χρώμα τους ποικίλλει ανάλογα με την ποικιλία. Υπάρχουν δύο τύποι κερασιών και εκατοντάδες ποικιλίες: το γλυκό κεράσι, γνωστό και ως Prunus avium στους βοτανολόγους και το ξινό κεράσι, γνωστό ως βύσσινο (επιστημονική ονομασία Prunus cerasus).
Το κόκκινο χρώμα τους, οφείλεται στη χρωστική ουσία ανθοκυάνη, μια αντιοξειδωτική ουσία που παίζει προληπτικό και θεραπευτικό ρόλο σε πλήθος ασθενειών, καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες.
Είναι πλούσια, σε βιταμίνη Α, η οποία οφείλεται στην παρουσία των φυτοχημικών και τη βήτα καροτίνη, σε βιταμίνες του Β συμπλέγματος (Β1, Β2, Β3), φυλλικό οξύ και βιταμίνη C, ενώ περιέχουν μικρές ποσότητες σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου, καλίου, χαλκού και πρωτεϊνών.
Επιπλέον είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, που ανήκουν στην ομάδα των στερολών και αποτελούν φυσικά συστατικά των φυτών. Τέλος στα κεράσια συναντούμε αρκετά μεταλλικά άλατα, φυτικές ίνες και ελαϊκό οξύ. Ένα κεράσι αποδίδει 4-5 θερμίδες.

Σύμμαχος της υγείας!

Αν και είναι γευστικά αλλά και δροσιστικά για εμάς τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, πρωτίστως τα κεράσια έχουν πολλά οφέλη για την υγεία μας.

  1. Εμφανίζουν αντικαρκινική δράση, εξαιτίας των ανθοκυανινών που περιέχουν, μιας και οι ουσίες αυτές συμβάλλουν στην εξουδετέρωση καρκινογόνων ουσιών.
  2. Οι φυτοχημικές ουσίες(φυτοστερόλες) περιέχονται σε υψηλή συγκέντρωση στα κεράσια βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.
  3. Με την κατανάλωση κερασιών, αυξάνεται η παραγωγή και έκκριση πεπτικών ουσιών, οι οποίες είναι ευεργετικές για τη σωστή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.
  4. Λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητας σε οργανικά οξέα και φυτικές ίνες τα κεράσια βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
  5. Ευνοούν την καλή λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος, ενώ είναι διουρητικά και χωνευτικά.
  6. Περιέχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και αυτό το γεγονός τα καθιστά ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία μας, κυρίως για την καρδιά και το καρδιαγγειακό σύστημα.
  7. Περιέχουν θρεπτικές ουσίες που έχουν ιδιότητες καθαρισμού και βοηθούν το συκώτι και τα νεφρά μας να απαλλαγούν από τις τοξικές ουσίες και τα βοηθά να λειτουργούν καλύτερα.
  8. Αποτελούν καλή διατροφική πηγή μεταλλικών αλάτων και ιχνοστοιχείων, που δρουν ανακουφιστικά σε ρευματικούς πόνους, την αρθρίτιδα και την ουρική αρθρίτιδα. Όταν τα κεράσια καταναλώνονται τακτικά και σε μεγάλες ποσότητες, είναι δυνατόν να βοηθήσουν στον έλεγχο της υπερβολικής παραγωγή ουρικού οξέος στο αίμα.
  9. Συμβάλουν στην πρόληψη της δημιουργίας πλάκας των δοντιών, επομένως και της τερηδόνας.
  10. Περιέχουν μελατονίνη, η οποία επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης. Η μελατονίνη βοηθάει επίσης στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και βοηθά στη διατήρηση ενός ομαλού και υγιούς ύπνου, αλλά και καρδιαγγειακού συστήματος.
  11. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο συμβάλλουν στην πρόληψη της αναιμίας, καθώς προάγουν την αιμοποίηση.
  12. Αυξάνουν κατά 50% την παραγωγή ινσουλίνης από τα κύτταρα του παγκρέατος. Οι ανθοκυανίνες λόγω αυξημένης έκκρισης ινσουλίνης θα μπορούσαν να προσδώσουν ένα καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο αποτρέποντας την υπερ-γλυκαιμία ή την υπό-γλυκαιμία και κατά συνέπεια το διαβήτη. Επομένως, η κατανάλωση τους πιθανόν να βοηθά στην πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη.
  13. Η μικρή τους θερμιδική απόδοση τα καθιστά πολύ καλή επιλογή για δίαιτα και επίσης δημιουργούν το αίσθημα κορεσμού.

Αγορά-Συντήρηση
• Επιλέγουμε κεράσια τα οποία δεν είναι γδαρμένα, παραμορφωμένα ή μουχλιασμένα.
• Αγοράζουμε μόνο αν θέλουμε να τα καταναλώσουμε μέσα στις επόμενες ημέρες.
• Τα τοποθετούμε στη συντήρηση του ψυγείου για να διατηρηθούν φρέσκα. Η συντήρηση έχει περισσότερη υγρασία από το υπόλοιπο ψυγείο και θα βοηθήσει τα κεράσια να διατηρηθούν φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
• Τα πλένουμε με άφθονο ζεστό νερό πριν τα καταναλώσουμε.

Κατανάλωση και χρήσεις
Τα κεράσια τρώγονται κυρίως φρέσκα. Υπάρχουν και κονσερβοποιημένα, τα οποία χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική για την κατασκευή γλυκών. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτική μαρμελάδα. Συνδυάζονται ωραία σε γλυκά τύπου τούρτας και τάρτας.
Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να παρασκευάσουμε γλυκά του κουταλιού τα οποία γίνονται από όλες τις ποικιλίες κερασιών.
Τα κουκούτσια χρησιμοποιούνται για να δίνουν άρωμα στο μπράντι.
Τα μαύρα πικρά κεράσια χρησιμοποιούνται για την παρασκευή ποτών όπως το Kirsch, το Cherry Brandy, και άλλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.