Πεπόνι, φρούτο «χρυσάφι» για την υγεία μας. - Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Mynutrihealth , Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Πεπόνι, φρούτο «χρυσάφι» για την υγεία μας.

 

Πεπόνι, φρούτο «χρυσάφι» για την υγεία μας.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΈνα από τα πιο αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού είναι το πεπόνι.
Το πεπόνι είναι δροσερό με πλούσια γεύση, έντονο άρωμα και χρυσαφένιο χρώμα.
Είναι φρούτο καταγόμενο από την Ασία και συνοδεύεται από σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες. Το κιτρινωπό πεπόνι είναι γνωστό με την ονομασία cantaloupe και χρησιμοποιείται στην Κίνα για τη θεραπεία της ηπατίτιδας.
Οι σπόροι του χρησιμοποιούνται στις Φιλιππίνες, για την αντιμετώπιση του καρκίνου και την πρόκληση εμμηνόρροιας, στην Ινδία ως διουρητικό και στην Αφρική ως χυλός τρώγεται για την πρόκληση αποβολών.
Στη χώρα μας καλλιεργείται μαζικά κυρίως στην Πελοπόννησο και την Κρήτη.
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή είναι η Κίνα, η Ισπανία, η Τουρκία, το Ισραήλ, και οι Η.Π.Α.
Το πεπόνι βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων, λόγω της γλυκιάς και δροσερής του γεύσης, της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε νερό, αλλά και του πλήθους βιταμινών που διαθέτει.

Θρεπτική αξία
Το πεπόνι αποδίδει ανά 100γρ, 34 θερμίδες, 8,16γρ υδατάνθρακες και 90γρ νερό. Έχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι η υπερκατανάλωσή του μπορεί να είναι αυξήσει το βάρος μας.
Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C, αλλά και σε θειαμίνη(Β1), νιασίνη(Β3), πυριδοξίνη(Β6) και κάλιο, ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.
Μας παρέχει τα παραπάνω διατροφικά στοιχεία στο μέγιστο βαθμό, όταν το καταναλώνουμε ώριμο και όχι άγουρο.
Όσο πιο ώριμο είναι τόσο μεγαλύτερα ποσοστά β-καροτίνης περιέχει. Καταλαβαίνουμε το πόσο ώριμο είναι από το άρωμα του, έτσι διαλέγουμε πεπόνια που έχουν ικανοποιητικό βάρος και είναι αρωματικά.

Οφέλη για την υγεία
Σύμφωνα με πολλούς ερευνητές σε διατροφικά θέματα, είναι πλούσιο σε έναν αριθμό συστατικών που είναι γνωστό ότι μειώνουν την πίεση του αίματος και τη χοληστερόλη και επίσης προστατεύουν από διάφορους τύπους καρκίνου.
Τα ερευνητικά στοιχεία για το πεπόνι cantaloupe, καθιστούν το φρούτο ακόμα πιο σημαντικό από ότι υποστηρίζουν οι κλασικές θεωρίες. Διαθέτει αντιπηκτικές και αντιθρομβωτικές ιδιότητες.
Το αντιπηκτικό χημικό του πεπονιού είναι η αδενοσίνη, συστατικό που υπάρχει στα κρεμμύδια, το σκόρδο και τα μανιτάρια. Το πεπόνι επομένως είναι ακόμη μια τροφή που βοηθά στην αραίωση του αίματος, μειώνοντας τις πιθανότητες καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών.
Αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών καθώς περιέχει βιταμίνη C και, β-καροτίνη, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του οργανισμού από διάφορους τύπους καρκίνου, καρδιακά νοσήματα και άλλα προβλήματα που συνδέονται με την μεγάλη ηλικία, όπως ο καταρράκτης.
Περιέχει βιταμίνη Α, η οποία είναι σημαντική για καλύτερη όραση και αποτελεσματικότερη άμυνα σε μολύνσεις καθώς ενδυναμώνει τα λεμφοκύτταρα του οργανισμού. Η βιταμίνη C, περιέχεται επίσης σε υψηλά ποσοστά, βοηθώντας και αυτή με τη σειρά της το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύοντας παράλληλα από το οξειδωτικό στρες και τα προϊόντα του μεταβολισμού που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.
Περιέχει βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου καθώς συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία.
Το κάλιο που περιέχεται σε μεγάλη συγκέντρωση στο πεπόνι, συμβάλλει στη ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης, εμφανίζει επίσης διουρητική δράση(κυρίως λόγω του μεγάλου ποσοστού νερού που περιέχει).
Τα άτομα με υψηλότερα επίπεδα καλίου στον οργανισμό τους εμφανίζουν την χαμηλότερη πίεση αίματος.
Επίσης το κάλιο μπορεί να παρεμποδίσει την δράση της LDL χοληστερόλης(κακή) και να μην αποβεί επιζήμια για τον οργανισμό.
Κατανοούμε λοιπόν, ότι το πεπόνι είναι μια αξιοσημείωτη πηγή ωφέλιμων και θρεπτικών ουσιών με προστατευτικές και ευεργετικές δράσεις για την υγεία μας και όχι μόνο.

Κατανάλωση
Μπορούμε να το απολαύσουμε ωμό κομμένο σε φέτες ή σε φρουτοσαλάτες.
Επίσης μπορούμε να φτιάξουμε από αυτό, γρανίτα, παγωτό, χυμό, αναψυκτικό.
Δεν πρέπει να το αφήνουμε κομμένο σε φέτες για πολλή ώρα, γιατί η βιταμίνη C που περιέχει, καταστρέφεται γρήγορα εάν εκτεθεί στον αέρα.

Αγορά και συντήρηση
Ανάλογα με την ποικιλία, τα πεπόνια έχουν διαφορές στο σχήμα, τον όγκο, το μέγεθος, το χρώμα της φλούδας και της σάρκας, το άρωμα αλλά και τη γεύση.
Συναντάμε στα μανάβικα και τα σούπερ μάρκετ πεπόνια με σχήμα στρογγυλό ή ωοειδές, φλούδα χοντρή ή λεπτή, χρώμα κιτρινωπό ή πρασινωπό, φλούδα λεία ή με γραμμώσεις, γεύση γλυκιά, δροσερή και αρωματική.
Επιλέγουμε το πεπόνι που είναι συμμετρικό και σφαιρικό χωρίς χτυπήματα ή κοψίματα, με ικανοποιητικό βάρος. Το συντηρούμε στο ψυγείο, τυλιγμένο με μεμβράνη συντήρησης τροφίμων και όχι κομμένο σε κομμάτια γιατί αφυδατώνεται και αλλοιώνεται η γεύση του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.