Το βασικό πλεονέκτημα της Νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Το βασικό πλεονέκτημα της Νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής

Το βασικό πλεονέκτημα της Νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΗ μεγάλη Σαρακοστή είναι μια περίοδος επτά εβδομάδων που ξεκίνησε χθες, Καθαρή Δευτέρα και καταλήγει στη Μεγάλη Εβδομάδα.
Τις μέρες αυτές κάποιοι νηστεύουν και τις σαράντα μέρες και κάποιοι άλλοι λιγότερες μέρες, τηρώντας τις θρησκευτικές μας παραδόσεις.

Η νηστεία μέσα στο πέρασμα των χρόνων, στις διάφορες Θρησκείες

Στους αρχαίους Έλληνες η νηστεία ήταν μάλλον περιορισμένη και μόνο από τους συμμετέχοντες στα διάφορα «μυστήρια» σε αντίθεση με τη λιτότητα στη δίαιτα που ήταν ιδιάζον γνώρισμα των Ελλήνων αλλά και των μεγάλων φιλοσόφων όπως ο Σωκράτης και ο Πλάτων.
Γενικά οι Έλληνες θεωρούσαν τη νηστεία ως δοκιμασία που συνέτεινε στη προσέγγιση του ανθρώπου στο «θείον» την «θέωση».
Ιδιότυπες νηστείες είχαν επίσης καθιερώσει και θρησκευτικές και φιλοσοφικές σχολές και οργανώσεις όπως οι Ορφικοί και οι Πυθαγόρειοι.

Αρκετοί Λαοί ανά τον κόσμο εφαρμόζουν διάφορες μορφές νηστείας, οι Εβραίοι νήστευαν χωρίς να τους το επιβάλλει κανένας θρησκευτικός κανόνας.
Οι Ρωμαίοι νήστευαν κυρίως σε εθνικές στιγμές που οι κάτοικοι των διαφόρων πόλεων κατέφευγαν στη δοκιμασία της νηστείας για να προκαλέσουν τη θεία βοήθεια.
Οι Άραβες και άλλοι Μουσουλμάνοι νηστεύουν κατά το μήνα Ραμαζάν(ο 9ος του ισλαμικού σεληνιακού έτους) και πριν της εορτής του Μπαϊράμ δεν τρώνε απολύτως τίποτα από της ανατολής μέχρι τη δύση του Ηλίου, τη νύκτα όμως επιτρέπεται να τραφούν.
Οι Βουδιστές του Θιβέτ υποβάλλονται σε δύο ειδών νηστείες, στη «αυστηρή» που είναι διάρκειας 24 ωρών που απαγορεύεται η κατάποση ακόμα και του σάλιου και στην ηπιότερη που τρώνε μόνο το βράδυ.
Οι Βραχμάνοι των Ινδιών νηστεύουν πολύ συχνά και αυστηρά και δεν αναγνωρίζουν κανένα λόγο εξαίρεσης απ΄ αυτή. Οι φακίρηδες καθώς και οι φανατικοί πιστοί των Ινδιών υποβάλλονται σε πρωτοφανείς νηστείες επί 8, 10 και 15 ημέρες.
Οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες νηστεύουν, προπάντων, όταν πλήττονται από μεγάλες συμφορές.
Οι λαοί της Αφρικής και της Αμερικανικής ηπείρου, κατά ειδικούς ερευνητές, τηρούν νηστείες που τους επιβάλλουν οι θρησκευτικές πεποιθήσεις τους.
Μόνο οι Πάρσοι, δηλαδή οι κληρονόμοι της Ζωροαστρικής θρησκείας των αρχαίων Περσών θεωρούνται και οι μόνοι παγκόσμια που δεν τηρούν νηστεία. Έχουν τη γνώμη ότι καλύτερα τιμούν και περισσότερο ευχαριστούν το θεό, όταν τρέφονται καλά παρά όταν εκούσια προσπαθούν να εξασθενίσουν τον οργανισμό τους.

 

Βασικό πλεονέκτημα της νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής

Η διατροφή της Μεγάλης Σαρακοστής εμφανίζει έντονα τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής και είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη(όταν γίνεται σωστά) για τον οργανισμό. Πιο όμως είναι το βασικό πλεονέκτημα της νηστείας για την υγεία μας;

Το βασικό πλεονέκτημα της νηστείας είναι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών. Ενώ η μέση κατανάλωση φυτικών ινών στις αναπτυγμένες χώρες είναι 12-18γρ την ημέρα με συνιστώμενη ποσότητα τα 25-30γρ. την ημέρα, παρατηρήθηκε ότι στη νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και οσπρίων, η κατανάλωση φυτικών ινών φτάνει τα 30-42γρ την ημέρα.
Οι φυτικές ίνες μειώνουν τα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης στο αίμα, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και προφυλάσσουν από ορισμένες μορφές καρκίνου.
Η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, ακατέργαστων δημητριακών και λαδιού(ελαιολάδου) συνεπάγεται θωράκιση του οργανισμού μας με καροτίνες(β-καροτίνη, λυκοπένιο), φλαβονοειδή(κουερσιτίνη, λουτεϊνη) και βιταμίνες που είναι γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση και την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Η μείωση της κατανάλωσης των κορεσμένων λιπαρών που συναντούμε σε γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέατα και θεωρείται ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, συγκαταλέγεται στα σημαντικά πλεονεκτήματα της νηστείας.

Αναμφισβήτητα η νηστεία όταν γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα συμβάλλει πραγματικά στη σωματική μας ευεξία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε αλλά και να συμβουλευόμαστε τους ειδικούς(διαιτολόγο) όταν νηστεύουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί στερούμε από τον οργανισμό μας ορισμένα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στην υγεία μας.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.