Τσουρέκι ή πασχαλινό κουλουράκι; › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Τσουρέκι ή πασχαλινό κουλουράκι;

Τσουρέκι ή πασχαλινό κουλουράκι;1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΔιανύουμε από χθες τη Μεγάλη εβδομάδα και μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη, τα σπίτια θα πλημμυρίσουν από τις αγαπημένες μυρωδιές και γεύσεις των παραδοσιακών πασχαλινών γλυκών. Τα πασχαλινά κουλουράκια και τα τσουρέκια θα βρίσκονται στα σπίτια μας και η επιθυμία να τα καταναλώσουμε, αυξάνεται όσο περνούν οι μέρες, μέχρι να φτάσουμε στην Κυριακή του Πάσχα.

Όσο μεγάλη είναι η επιθυμία μας να καταναλώσουμε αυτά τα αγαπημένα πασχαλινά γλυκά, είναι βέβαιο ότι η υπερβολική τους κατανάλωση, είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για τον οργανισμό μας. Καλό είναι επομένως, να τα απολαύσουμε με σύνεση και μέτρο.

Θα αναφέρουμε παρακάτω τις θερμίδες που έχουν το τσουρέκι και τα κουλουράκια, αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που κάνουν τη διαφορά μεταξύ τους.

 

Θρεπτική αξία

Τα 100γρ τσουρέκι αποδίδουν 386 θερμίδες. Περιέχουν 7,4γρ πρωτεΐνες, 12,4γρ λιπίδια, 63,2γρ υδατάνθρακες και 101mg χοληστερόλη.

Τα 100γρ κουλουράκια αποδίδουν 374 θερμίδες. Περιέχουν 10,1γρ πρωτεΐνες, 7,7γρ λιπίδια, 68,8γρ υδατάνθρακες και 99mg χοληστερόλη.

Παρατηρούμε ότι θρεπτικά είναι και τα δύο γλυκά περίπου ισάξια, ποια όμως είναι τα συστατικά που έχει το κάθε γλυκό και είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό μας και κάνουν τη διαφορά μεταξύ τους.

Το τσουρέκι περιέχει, μαχλέπι που του δίνει την ιδιαίτερη μυρωδιά του και λόγω της κουμαρίνης εμφανίζει χωνευτικές και τονωτικές ιδιότητες. Επίσης η μαγιά του τσουρεκιού, είναι πλούσια σε χολίνη αλλά και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που τονώνουν το νευρικό σύστημα και το μεταβολισμό. Επιπλέον το μαγνήσιο και το χρώμιο βοηθούν στην ομαλή ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος και τη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Τέλος η μαστίχα που προστίθεται στο τσουρέκι έχει καταπραϋντική δράση για το στομάχι, αντισηπτικές ιδιότητες και βοηθάει στην επούλωση των πληγών.

Τα κουλουράκια από την άλλη περιέχουν, μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε λόγω του ελαιολάδου που προσθέτουμε. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στη μείωση της πιθανότητας δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και ελάττωσης του κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις. Επίσης περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β(το αλεύρι), που συμβάλλουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας. Τέλος είναι πλούσια σε ζάχαρη, που η υπερβολική κατανάλωσή της έχει συνδεθεί με καρδιαγγειακά, καρκίνο, παχυσαρκία και περιοδοντικές ασθένειες.

Αν θέλουμε λοιπόν να δώσουμε μια απάντηση για το τι είναι καλύτερο να προτιμήσουμε από τα δύο(τσουρέκι ή κουλουράκια), έχουμε να πούμε ότι μπορούμε να καταναλώσουμε και τα δύο αυτά αγαπημένα πασχαλινά γλυκά όμως, πρέπει να είμαστε προσεχτικοί στον τρόπο κατανάλωσης τους, ώστε να μην επιβαρυνθούμε με περιττές θερμίδες και λιπαρά. Καλό είναι λοιπόν να τα καταναλώσουμε σε λογικές ποσότητες(πχ μία φέτα τσουρέκι ή ένα κουλουράκι) εντάσσοντας τα σε κάποιο κύριο γεύμα μας, όπως το πρωινό και συνοδεύοντας τα με ένα ποτήρι φυσικό πορτοκάλι ή ένα ποτήρι γάλα με μειωμένα λιπαρά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.