Β γλυκάνη, μια φυτική ίνα με οφέλη για την υγεία μας.mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος
Shares

Β-γλυκάνη, μια φυτική ίνα με οφέλη για την υγεία μας

Β γλυκάνη, μια φυτική ίνα με οφέλη για την υγεία μας.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

 

Πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για τις φυτικές ίνες και τα οφέλη που αποφέρει η κατανάλωση τους στον οργανισμό μας. Οι φυτικές ίνες είναι θρεπτικές και μία από τις πιο σημαντικές για την υγεία μας, είναι η β-γλυκάνη. Η β-γλυκάνη μειώνει την χοληστερόλη και ενισχύει την υγεία της καρδιάς, βοηθά στη μείωση της εμφάνισης του καρκίνου σε ορθό και κόλον έντερο, δρα κατά της δυσκοιλιότητας, ενώ μπορεί, επίσης, να βελτιώσει την ευαισθησία απέναντι στην ινσουλίνη και να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τη συναντάμε στα δημητριακά και περιέχεται σε μεγάλες ποσότητες κυρίως στη βρώμη και το κριθάρι.

 

  • Οφέλη β-γλυκάνης: Είναι πλέον αποδεδειγμένο επιστημονικά, ότι η β-γλυκάνη μειώνει την χοληστερόλη. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η ημερήσια κατανάλωση βρώμης με τουλάχιστον 3 γραμμάρια β-γλυκάνης, μείωσε την κακή χοληστερόλη (LDL) κατά 5-7%.

Το 1997, ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων(FDA) των ΗΠΑ δημοσίευσε μια τελική απόφαση για τη σχέση μεταξύ διαλυτών φυτικών ινών από βρώμη και τις συγκεντρώσεις χοληστερόλης στο πλάσμα του αίματος. Η απόφαση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διαλυτή ίνα β-γλυκάνη είναι το κύριο υπεύθυνο συστατικό για τις υποχοληστερολαιμικές ιδιότητες του πίτουρου της βρώμης, επειδή είναι άπεπτη φυτική ίνα, περνάει αδιάσπαστη όλο το πεπτικό σύστημα, παρασύροντας τη χοληστερόλη και βοηθά με αυτόν τον τρόπο τη μείωση ή τη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της.

Πολλές μέχρι σήμερα μελέτες αποδεικνύουν ότι το φυσιολογικό σωματικό βάρος συσχετίζεται με τη συχνότητα των γευμάτων και ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά μικρά και συχνά γεύματα τείνουν να έχουν σταθερά χαμηλό σωματικό βάρος. Το πιο σωστό είναι να κατανέμουμε τις ημερήσιες θερμίδες μας σε μικρά και συχνά γεύματα. Ακολουθώντας ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο με συχνά γεύματα των οποίων οι θερμίδες δεν ξεπερνούν τις ενεργειακές μας ανάγκες, μπορούμε να διατηρήσουμε σταθερό το σωματικό μας βάρος. Επιπλέον, τα πολλά μικρά και συχνά γεύματα εφοδιάζουν όλη την ημέρα με ενέργεια τον οργανισμό μας και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

  • Πώς μειώνει τη χοληστερόλη: Η β-γλυκάνη είναι μια διαλυτή φυτική ίνα που επιβραδύνει τη μεταφορά των τροφίμων στο έντερο, έτσι ώστε χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αφομοιωθούν το σώμα. Επιπρόσθετα, δεσμεύει τη χοληστερόλη, καθώς διέρχεται από το έντερο, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της. Τα ευεργετικά αποτελέσματα εξασφαλίζονται με την ημερήσια πρόσληψη 3 γραμμαρίων β-γλυκάνης από βρώμη, πίτυρο βρώμης, κριθάρι, πίτυρο κριθαριού ή από μίγματα των παραπάνω β-γλυκανών σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Για παράδειγμα μπορούμε να καταναλώνουμε τρόφιμα με β-γλυκάνη όπως κράκερ ή φρυγανιές σε όλα τα βασικά ή ενδιάμεσα γεύματα μας. Για πρωινό θα μπορούσαμε να συνδυάσουμε κράκερ ή φρυγανιές με λίγο τυρί και τοματίνια ή ένα ποτήρι φυσικό χυμό, ενώ ως ενδιάμεσο γεύμα μπορούμε να καταναλώσουμε κράκερ η φρυγανιές(με β-γλυκάνη) μαζί με κάποιο φρούτο, είτε φρέσκο, είτε αποξηραμένο. Φυσικά, οι συνδυασμοί και οι επιλογές είναι αμέτρητες ανάλογα με το τι ευχαριστεί τον καθένα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.