Διατροφικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της υπερουριχαιμίας(ουρικό οξύ) › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Διατροφικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της υπερουριχαιμίας(ουρικό οξύ)

 

Διατροφικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της υπερουριχαιμίας.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΤο ουρικό οξύ είναι η χημική ουσία που δημιουργείται στον οργανισμό μας, όταν αυτός διασπά ορισμένες ουσίες που λέγονται πουρίνες. Το ουρικό οξύ, κανονικά, διαλύεται στο αίμα και ταξιδεύει προς τα νεφρά για να αποβληθεί μέσω των ούρων. Ωστόσο, όταν το σώμα μας παράγει υπερβολικές ποσότητες ουρικού οξέος, προκαλείται υπερουριχαιμία.

Διάφοροι παράγοντες συμβάλλουν στην υπερβολική ανάπτυξη ουρικού οξέος στο αίμα. Τέτοιοι παράγοντες, μπορεί να είναι η παχυσαρκία και τα προβλήματα στα νεφρά μέχρι και η χρήση διουρητικών ή ανοσοκατασταλτικών ουσιών. Διάφορες τροφές, επίσης, μπορούν να συνεισφέρουν στον υπερβολικό σχηματισμό ουρικού οξέος στο αίμα. Υπολογίζεται ότι περίπου το 2,5% του γενικού πληθυσμού πάσχει από ουρική αρθρίτιδα ή ποδάγρα. Αυτοί που υποφέρουν περισσότερο είναι οι άνδρες μέσης ηλικίας.

Όσοι πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα, καλό είναι να γνωρίζουν τις τροφές που περιέχουν υψηλά επίπεδα πουρινών, έτσι ώστε να αποφύγουν την ουρική αρθρίτιδα. Οι πουρίνες είναι τμήμα των πρωτεϊνών των τροφών που μετατρέπονται σε ουρικό οξύ στον οργανισμό μας. Η αύξηση ουρικού οξέος μπορεί να οφείλεται σε υπερπαραγωγή πουρινών ή σε μειωμένη απέκκριση ουρικού οξέος από τα νεφρά μας και μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση ουρικής αρθρίτιδας(ποδάγρας), που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή και έντονο πόνο.

Η αποφυγή τροφίμων πλούσιων σε πουρίνες και η έμφαση στην κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν υδατάνθρακες(ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, φρούτα), είναι η γενική διατροφική συμβουλευτική οδηγία. Η πρόσληψη λιπαρών από τα πλήρη γαλακτοκομικά και τυριά, όπως επίσης και η κατανάλωση κόκκινου κρέατος πρέπει να είναι περιορισμένες.

Σημαντικό επίσης είναι, να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού και να μειώσουμε την πρόσληψη αλκοόλ. Σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο, καλό είναι να επιτύχουμε σταδιακή μείωση του σωματικού βάρους.

Τροφές που απαγορεύονται:

Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε πουρίνες και πρέπει να αποφεύγονται τόσο στην οξεία φάση όσο και στην φάση της ύφεσης.

  • Εντόσθια(συκώτι μυαλά, νεφρά), ζωμός κρέατος, γλυκάδια
  • Κυνήγι, χήνα
  • Αμύγδαλα
  • Θαλασσινά(Μύδια, χτένια, αυγοτάραχο)
  • Σαρδέλες, σκουμπρί, ρέγκα, αντσούγιες
  • Μαγιά

Τρόφιμα που επιτρέπονται σε μικρές ποσότητες:

  • Κοτόπουλο, γαλοπούλα
  • Ψάρια, οστρακοειδή(εκτός από αυτά που απαγορεύονται), αστακός, καβούρια στρείδια
  • Κόκκινο κρέας(μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι), μπέικον
  • Αρακάς, φασόλια, σπανάκι, φακές, σπαράγγια, μανιτάρια, ντομάτα, κουνουπίδι, σπαράγγια,
  • Πατάτες τηγανητές, ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως

Στην οξεία φάση επιτρέπεται η κατανάλωση 60 έως 90γρ κρέατος, ψαριού ή πουλερικών την ημέρα ή ½ φλιτζάνι από τα παραπάνω λαχανικά, όσπρια και δημητριακά.

Τροφές που επιτρέπονται:

  • Γάλα, γιαούρτι, τυρί, παγωτό(προτιμάμε άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα)
  • Αυγά
  • Ψωμί λευκό και καλαμποκιού, κέικ, μπισκότα
  • Δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες(όχι τηγανητές)
  • Φρούτα, χυμοί φρούτων
  • Λαχανικά(εκτός αυτών που αναφέρουμε στις παραπάνω κατηγορίες)
  • Λάδι, βούτυρο μαργαρίνη, ελιές(σε λογικές ποσότητες)
  • Αλάτι, ξίδι, καρυκεύματα
  • Ζάχαρη, μέλι, κακάο, σοκολάτα, ζελέ
  • Αναψυκτικά, καφές, τσάι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.