Νηστίσιμες Χορτοφαγικές σάλτσες(ντιπ).mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος
Shares

Νηστίσιμες-Χορτοφαγικές σάλτσες(ντιπ)

Νηστίσιμες Χορτοφαγικές σάλτσες(ντιπ).1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΔύο βασικά στοιχεία μας προσφέρει μια σάλτσα ή ένα ντιπ, 1ον αυξάνει την απόλαυση στη γεύση ενός φαγητού ή σνακ και 2ον αυξάνει σημαντικά τη θρεπτική του αξία.  

Μιας και διανύουμε τις πρώτες μέρες της Σαρακοστής και αρκετοί νηστεύουν, αλλά ακόμα κι όσοι είναι χορτοφάγοι, θα σας παρουσιάσουμε 8 προτάσεις για νηστίσιμες-χορτοφαγικές σάλτσες(ντιπ) που σίγουρα θα θελήσετε να προσθέσετε στο τραπέζι σας. Οι προτάσεις μας μπορούν να συνοδευτούν από παξιμάδια, κριτσίνια, ψημένες γλυκοπατάτες, καθώς επίσης και από λαχανικά(πχ καρότο ή αγγούρι κομμένα σε λωρίδες).

 

Νηστίσιμες-χορτοφαγικές σάλτσες(ντιπ)

  • Σάλτσα Πέστο: Χτυπάμε στο μπλέντερ 60 Φύλλα βασιλικού, 3 σκελίδες σκόρδου, 4 κουταλιές κουκουνάρι, 10 ξεφλουδισμένα αμύγδαλα, 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο.
  • Γουακαμόλε: Χτυπάμε 2 ώριμα αβοκάντο στο μπλέντερ(ξεφλουδισμένα και κομμένα σε κομμάτια) με 1-2 σκελίδες πολτοποιημένο σκόρδο, αν μας αρέσει, μπορούμε να προσθέσουμε επίσης μία ξεφλουδισμένη ντομάτα. Προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι.
  • Χούμους: Αλέθουμε 200 με 300γρ. βρασμένα ρεβίθια στο μπλέντερ και προσθέτουμε σιγά σιγά λίγο νερό με 1 κ.σ ελαιόλαδο(εναλλακτικά 1 κ.σ ταχίνι). Τελευταία προσθέτουμε κόκκινο πιπέρι, κρεμμύδι, μαϊντανό.
  • Ντιπ Μελιτζάνας: Ψήνουμε στο γκριλ 2 πατάτες και 2 μελιτζάνες με τη φλούδα τους. Αφού ψηθούν τις ξεφλουδίζουμε και χτυπάμε στο μπλέντερ με λίγο ελαιόλαδο, λίγο λεμόνι, και προαιρετικά σκόρδο.
  • Αλοιφή από ωμά καρύδια: Χτυπάμε στο μπλέντερ 250γρ ωμά καρύδια(εναλλακτικά άλλους ξηρούς καρπούς) με 1 φέτα μουλιασμένο μπαγιάτικο ψωμί. Προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο, λίγο νερό, αλάτι, έως ότου πάρουμε ένα ομοιόμορφο μείγμα. Διατηρείται στο ψυγείο 4 με 5 μέρες.
  • Σως από κουκουνάρια: Αλέθουμε ωμά κουκουνάρια στο μπλέντερ με φρέσκο μαϊντανό ή κόλιαντρο ή βασιλικό, λίγο λάδι και λίγο αλάτι.
  • Κόκκινη σάλτσα από πιπεριές Φλωρίνης: Αλέθουμε στο μπλέντερ ψητές πιπεριές Φλωρίνης καθαρισμένες και ξεφλουδισμένες ντομάτες. Προσθέτουμε λάδι, αλάτι, και καυτερή πιπεριά. Απλώνουμε τον πελτέ στο ταψί και ψήνουμε για 6 ώρες στους 50 βαθμούς.
  • Σάλτσα Σούγκο: Σε μια κατσαρόλα προσθέτουμε ένα ένα τα ακόλουθα υλικά, 5 ξεφλουδισμένες ντομάτες, 2 κουταλιές πάστα ντομάτας, 2 φύλλα δάφνης, 2 κλωναράκια θυμάρι, 1 κλωναράκι δεντρολίβανο, 2 κρεμμύδια, 3 σκελίδες σκόρδο. Σιγοβράζουμε τη σάλτσα, ανακατεύοντας σιγά σιγά. Αφήνουμε να βράσει άλλα 15 λεπτά και αφαιρούμε τα κλωναράκια.

Καλή απόλαυση και καλή Σαρακοστή σε όλους!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.