Προβιοτικά Σε ποιες τροφές τα συναντάμε.mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

Shutterstock ID 389172382

Shares

Προβιοτικά: Σε ποιες τροφές τα συναντάμε

Προβιοτικά Σε ποιες τροφές τα συναντάμε.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΤα προβιοτικά είναι μη παθογόνοι μικροοργανισμοί, συνήθως βακτήρια, που  τα συναντάμε σε τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής, και είναι παρόμοια με τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου μας.

Οι μικροοργανισμοί αυτοί επιβιώνουν κατά τη διέλευση τους από τη γαστρεντερική οδό, και εγκαθίστανται στο έντερο. Εκεί, ενισχύουν τη δράση της εντερικής μας μικροχλωρίδας, καταπολεμούν τα παθογόνα βακτήρια, ελαττώνουν το pH του εντέρου και ζυμώνουν την τροφή, παράγοντας ουσίες χρήσιμες για τον οργανισμό.

500 διαφορετικά είδη μικροοργανισμών και πλέον, βρίσκονται στο πεπτικό μας σύστημα. Τα είδη που συναντάμε συχνότερα, και έχουν ευεργετικά οφέλη για τον οργανισμό μας είναι: οι Saccharomyces, οι Lactobacillus και τα Bifobacterium.

Προβιοτικά βρίσκουμε στα τρόφιμα που είναι ζυμωμένα από μικροοργανισμούς. Τα κυριότερα τρόφιμα αυτής της κατηγορίας είναι:

  • Γιαούρτι: Το πιο γνωστό και ευρέως καταναλώσιμο τρόφιμο με προβιοτικά, λόγω της απαλής γεύσης και μυρωδιάς του. Το γιαούρτι που έχει πέτσα, μας δείχνει ότι έχει ζωντανούς μικροοργανισμούς.
  • Κεφιρ: Είναι ζυμωμένο γάλα, το οποίο μοιάζει με ρευστό γιαούρτι. Έχει μεγαλύτερη ποσότητα προβιοτικών σε σχέση με το γιαούρτι και μπορούμε και να το βρούμε στα σούπερ μάρκετ αλλά και να φτιάξουμε μόνοι μας στο σπίτι, προσθέτοντας στο γάλα, ζωντανά βακτήρια.
  • Πίκλες: Οι πίκλες που προέρχονται από αγγούρι, ή από άλλα λαχανικά(καρότο, πιπεριά), αποτελούν μια χορτοφαγική επιλογή πλούσια σε προβιοτικά και βιταμίνες. Προσοχή πρέπει να δώσουμε στο αλάτι που έχουν και να τα καταναλώνουμε με σύνεση.
  • Ξινολάχανο: Ένα είδος ζυμωμένου λάχανου, πλούσιο σε Λακτοβάκιλους, παράγεται στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης και καταναλώνεται ως συνοδευτικό στα λουκάνικα ή στα hot dog.
  • Συμπληρώματα προβιοτικών:Αποτελούν πηγή προβιοτικών, χωρίς να είναι τρόφιμα. Εδώ έχουμε ένα μεγάλο πλεονέκτημα, τη δυνατότητα επιλογής του είδους των μικροοργανισμών που θα καταναλώσουμε, καθώς και την ποσότητα τους.

Πρέπει να επισημάνουμε πως προβιοτικά δεν έχουν όλα τα ζυμωμένα τρόφιμα. Εάν το προϊόν βρίσκεται εκτός ψυγείου, έχει ψηθεί, ή έχει υποστεί άλλη επεξεργασία, υπάρχει πιθανότητα να μην περιέχει πλέον τα ευεργετικά, για το γαστρεντερικό μας σύστημα, μικρόβια. Καταλαβαίνουμε εάν ένα τρόφιμο έχει προβιοτικά όταν αναγράφει στη διατροφική του ετικέτα «περιέχει ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια».

Συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη προβιοτικών ακόμα δεν έχει ορισθεί, επομένως καλό είναι να βάζουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ζυμωμένες τροφές στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, για να απολαύσουμε τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.