Πρωινό στην παιδική ηλικία, πόσο σημαντικό είναι; › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Πρωινό στην παιδική ηλικία, πόσο σημαντικό είναι;

Πρωινό στην παιδική ηλικία, πόσο σημαντικό είναι;1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

 

 

Μετά από έναν οκτάωρο ύπνο και ολονύκτια νηστεία και αφού ο οργανισμός έχει καταναλώσει όλη την αποθηκευμένη του ενέργεια, χρειάζεται νέα εφόδια για να ξεκινήσει την μέρα. Για τα παιδιά που αναπτύσσονται, το πρωινό έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία. Είναι πάρα πολλές οι μελέτες που έχουν δείξει ότι το πρωινό βοηθά στην καλύτερη ρύθμιση της όρεξης και του σωματικού βάρους, ενισχύει τη συγκέντρωση, την μνήμη, την καλή συμπεριφορά και την απόδοση στο σχολείο, ενώ βοηθά τα παιδιά να έχουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες για όλη τη μέρα.

 

Ποια τρόφιμα συγκροτούν ένα ισορροπημένο παιδικό πρωινό

Τα δημητριακά σε συνδυασμό με γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και φρούτα αποτελούν ένα πολύ καλό πρωινό(μετά τα 2 έτη ένα παιδί δε χρειάζεται να πίνει πλήρες γάλα).

Τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες που δίνουν ενέργεια, φυτικές ίνες που προάγουν τον κορεσμό και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης περιέχουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε μικροθρεπτικά συστατικά.

Το γάλα και το γιαούρτι περιέχουν πρωτεΐνες και ασβέστιο, στοιχεία που βοηθούν στο χτίσιμο των μυών και στην καλή υγεία και ανάπτυξη των οστών και των δοντιών. Τα φρούτα δίνουν απλούς υδατάνθρακες, βιταμίνες και φυτικές ίνες συμβάλλοντας στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών των παιδιών.

Δυστυχώς, πολλά δημητριακά πρωινού που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ(κυρίως αυτά που απευθύνονται σε παιδιά, περιέχουν αρκετή ζάχαρη και είναι χαμηλά σε φυτικές ίνες). Εξαιρετική επιλογή αποτελεί η βρώμη(κουάκερ) που δεν περιέχει ζάχαρη και αλάτι και σε συνδυασμό με γάλα χαμηλών λιπαρών, μέλι ή μπανάνα και ξηρούς καρπούς δίνει ένα πλήρες, γευστικό και εξαιρετικά θρεπτικό πρωινό.

Γενικά επιλέγουμε δημητριακά που έχουν λιγότερη ζάχαρη και περισσότερες φυτικές ίνες. Τα δημητριακά είναι χαμηλά σε λιπαρά, εκτός αν περιέχουν επιπλέον συστατικά όπως η σοκολάτα, οπότε η ένδειξη «χαμηλό σε λιπαρά», δε συνεπάγεται αυτόματα ότι το προϊόν είναι διατροφικά ισορροπημένο αν δεν ελεγχθεί πρώτα η συνολική σύσταση.

Προτάσεις για πρωινό:

• Γάλα χαμηλών λιπαρών, δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτο

• Γάλα χαμηλών λιπαρών, ψωμί ολικής άλεσης με μαργαρίνη χαμηλών λιπαρών, ταχίνι, μέλι ή μαρμελάδα

• Γάλα χαμηλών λιπαρών, σπιτικό κέικ, σταφιδόψωμο ή σπιτικά κουλουράκια, φρούτο

• Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με μέλι και ξηρούς καρπούς

• Τοστ και φρούτο ή φυσικός χυμός πορτοκάλι 

• Φυσικός χυμός πορτοκάλι, ψωμί ολικής άλεσης, βραστό αυγό

• Φυσικός χυμός πορτοκάλι, κουλούρι Θεσσαλονίκης, τυρί χαμηλών λιπαρών

Τι αποφεύγουμε

Έτοιμες σφολιάτες, κρουασάν, συσκευασμένα μπισκότα και κέικ, πατατάκια, αλλαντικά υψηλά σε λιπαρά(λουκάνικα) και αναψυκτικά, θα πρέπει να αποφεύγονται. Αν το παιδί θέλει να καταναλώσει κάτι από τα παραπάνω, βάζουμε ένα όριο στη συχνότητα κατανάλωσης(μια φορά ανά 2 εβδομάδες), έτσι ώστε να μάθει να εντάσσει τα τρόφιμα αυτά στη διατροφή του, χωρίς να του απαγορεύονται αλλά ούτε να του προσφέρονται ελεύθερα.

Τι κάνουμε αν το παιδί δεν τρώει πρωινό

Πολλά παιδιά(όπως και ενήλικες), λένε ότι το πρωί δεν πεινούν και ότι αν φάνε κάτι ανακατεύονται ή πεινάνε ακόμα περισσότερο αργότερα. Αυτό αποτελεί μια προσωρινή κατάσταση που με σωστές κινήσεις ξεπερνιέται, αφήνοντας «ανοίγοντας το δρόμο» για ένα ισορροπημένο πρωινό. Μια βασική συμβουλή για να ξεπεράσουμε αυτό το πρόβλημα είναι καταρχήν το παιδί να βλέπει τους γονείς να τρώνε οι ίδιοι πρωινό.

Μια καλή αρχή μπορεί να γίνει τα Σαββατοκύριακα, σαν μια ευκαιρία να βρεθεί όλη η οικογένεια στο τραπέζι με το ξεκίνημα της ημέρας και να πάρει πρωινό. Αν ζητήσετε από το παιδί σας να βοηθήσει στην προετοιμασία του πρωινού, μπορεί εύκολα να το δείτε να τρώει με όρεξη αυτό που μόνο του έφτιαξε. Έτσι αρχίζουμε να εντάσσουμε το πρωινό και ορισμένες καθημερινές, προσφέροντας κάτι εύκολο και γρήγορο που μπορεί να καταναλωθεί εύκολα(ένα ποτήρι γάλα ή μια φέτα σπιτικό κέικ) και σταδιακά αυξάνουμε την ποσότητα και την ποικιλία των προσφερόμενων τροφίμων. Δίνουμε στο παιδί επιλογές ώστε να διαλέξει το ίδιο κάτι που το ευχαριστεί και θα δούμε ότι με τον καιρό το πρωινό θα του γίνει συνήθεια.

Εν κατακλείδι 

Ένα ισορροπημένο πρωινό είναι απαραίτητο στη διατροφή των παιδιών, σύμφωνα με όσα αναφέραμε πιο πάνω. Η επιλογή των κατάλληλων τροφίμων, συμβάλλει σημαντικά στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών τους σε ενέργεια και θρεπτικά στοιχεία, ενισχύοντας την καλή υγεία και την σωστή ανάπτυξη τους. Τέλος το ισορροπημένο πρωινό στην παιδική ηλικία, εξασφαλίζει την εδραίωση σωστών διατροφικών συνηθειών εφόρου ζωής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.