Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, συμβουλές για καλύτερη διαχείριση του › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, συμβουλές για καλύτερη διαχείριση του

 

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, συμβουλές για καλύτερη διαχείριση του.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΤο Σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου(ΣΕΕ), irritable bowel syndrome(IBS) ή  αλλιώς Σπαστική εντεροκολίτιδα είναι μια λειτουργική διαταραχή του εντέρου που χαρακτηρίζεται από χρόνιο κοιλιακό άλγος, κοιλιακή δυσφορία, κοιλιακή διάταση(φούσκωμα) και αλλαγές στις συνήθειες του εντέρου, απουσία κάποιας οργανικής νόσου. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα συμπτώματα υφίενται μετά την κένωση. Το ΣΕΕ εμφανίζεται με τη μορφή διάρροιας ή δυσκοιλιότητας, ή με εναλλαγή αυτών(κατατασσόμενες οι περιπτώσεις ως IBS-D, IBS-C or IBS-A αντίστοιχα). Το ΣΕΕ μπορεί να εμφανιστεί επίσης έπειτα από μία λοίμωξη(μετα-λοιμώδες, IBS-PI ) ή μία στρεσογόνο κατάσταση. 

Το ΣΕΕ είναι ένα κοινό πρόβλημα υγείας, που επηρεάζει περισσότερο τις γυναίκες. Από τα βασικά συμπτώματα του είναι η δυσκοιλιότητα και η διάρροια, που προκαλούν πόνο και δυσφορία στην κοιλιακή χώρα. Οι άνθρωποι που πάσχουν από ΣΕΕ εμφανίζουν πιο συχνά γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Η αιτία που το προκαλεί ερευνάται από τους γιατρούς για περισσότερο από δύο αιώνες. Παρά το γεγονός αυτό δεν υπάρχει ακόμα κάποια πειστική εξήγηση. Ορισμένοι δηλώνουν ότι προκαλείται από δίαιτα, άλλοι ότι οφείλεται σε διαταραχή στην κινητικότητα του εντέρου κι άλλοι ότι αποτελεί ψυχολογική διαταραχή ή ψυχοφυσιολογικό φαινόμενο. Μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά συνήθως εμφανίζεται σε άτομα μεταξύ 20 και 30 ετών.

 

Μπορούμε με 4 απλές διατροφικές αλλαγές να απαλλαγούμε από τα συμπτώματα του:

 

Ικανοποιητική κατανάλωση νερού

Η καλή ενυδάτωση βοηθά τις κινήσεις του εντέρου. Αν έχουμε θέμα δυσκοιλιότητας, η καλή ενυδάτωση είναι απαραίτητη καθώς διευκολύνει την αποβολή των κοπράνων. Μια ευχάριστη λύση είναι η κατανάλωση νερού αρωματισμένο με εσπεριδοειδή, αγγούρι και βότανα. Καταναλώνουμε με μέτρο  ροφήματα όπως το τσάι, ο καφές και το αλκοόλ, καθώς σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση. Μια καλή κατανάλωση νερού είναι 6-8 ποτήρια νερού την ημέρα.

 

Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση

Η εντερική χλωρίδα(βακτήρια εντέρου) δεν βρίσκεται σε ισορροπία σε πάνω από το 70% των ανθρώπων με ευερέθιστο έντερο. Το γιαούρτι, το κεφίρ, το ξινόγαλα και γενικά οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, συμβάλλουν στην εξισορρόπηση της εντερικής χλωρίδας και ενισχύουν τη διαδικασία της πέψης. Η άλλη μας επιλογή είναι η λήψη προβιοτικών με τη μορφή συμπληρώματος διατροφής, τα οποία έχει αποδειχθεί σε αρκετές μελέτες ότι βοηθούν στην εξισορρόπηση της εντερικής χλωρίδας και τη βελτίωση των συμπτωμάτων του συνδρόμου.

 

Πίνουμε το ζωμό φτιαγμένο από τα κόκαλα του κρέατος που μαγειρεύουμε. 

Αντί να πετάξουμε τα κόκαλα που περίσσεψαν από το μοσχαράκι που μαγειρέψαμε, φτιάχνουμε ζωμό με αυτά. Ο ζωμός είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά, όπως κολλαγόνο, γλυκίνη, ζελατίνη και γλουταμίνη, τα οποία είναι ωφέλιμα για το έντερο. Βράζουμε τα κόκαλα στην κατσαρόλα με λαχανικά, όπως κρεμμύδια, καρότα και σέλινο και καλύπτουμε με νερό και τα αφήνουμε να σιγοβράσουν για αρκετή ώρα. Ο χρόνος βρασίματος ποικίλλει ανάλογα με τα οστά. Προτιμάμε κόκαλα από ζώα βιολογικής εκτροφής.

 

Καταναλώνουμε μόνο σπιτικά γλυκά

Μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας κέικ, μπισκότα και γλυκά του κουταλιού και αποφεύγουμε τα έτοιμα και τα τυποποιημένα γλυκά. Τα τεχνητά γλυκαντικά που περιέχουν αυτά, αυξάνουν τον κίνδυνο για ανάπτυξη του συνδρόμου, καθώς ευνοούν τη δυσανεξία στη γλυκόζη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.