Τα καλοκαιρινά φρούτα, στο διατροφικό μας «μικροσκόπιο». › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Τα καλοκαιρινά φρούτα, στο διατροφικό μας «μικροσκόπιο».

 

Τα καλοκαιρινά φρούτα, στο διατροφικό μας «μικροσκόπιο».1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, ΔιαιτολόγοςΤο καλοκαίρι, αν και με αρκετά ασταθείς καιρικές συνθήκες, είναι πλέον εδώ και οι επιλογές σε νόστιμα, υγιεινά, πολύχρωμα και δροσερά φρούτα είναι πολλές. Από τα κεράσια μέχρι το πεπόνι τα καλοκαιρινά φρούτα μας χορταίνουν, μας ενυδατώνουν και μας γεμίζουν ενέργεια όλη την ημέρα.

Ας ρίξουμε μια ματιά στο «καλάθι» του καλοκαιριού και στα φρούτα που κρύβει μέσα του, έτσι ώστε να τα προσθέσουμε στην καθημερινή μας διατροφή και να επωφεληθούμε από τα θρεπτικά τους συστατικά.

Καρπούζι

Στα 100γρ καρπούζι παρέχονται, 21 θερμίδες, 5,3γρ υδατάνθρακες(κυρίως φυσική ζάχαρη) και 94γρ νερό. Περιέχει λυκοπένιο, ουσία με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύει από την ανάπτυξη διαφόρων μορφών καρκίνου όπως του προστάτη και της στοματικής κοιλότητας.

Πεπόνι

Στα 100γρ πεπόνι παρέχονται, 21 θερμίδες 5γρ υδατάνθρακες, 94,2γρ νερό και 0,9γρ φυτικές ίνες. Περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες(βιταμίνη C και β-καροτίνη), που συμβάλλουν στην προστασία του οργανισμού από διάφορους τύπους καρκίνου, καρδιακά νοσήματα και προβλήματα που σχετίζονται με τη μεγάλη ηλικία όπως ο καταρράκτης. Είναι πλούσιο σε κάλιο, συμβάλλοντας έτσι στη ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης.

Κεράσια

Στα 100γρ κερασιών παρέχονται, 47 θερμίδες, 11,9γρ υδατάνθρακες, 81,5γρ νερό και 1,7γρ φυτικές ίνες. Περιέχουν ανθοκυανίνες(ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες) που συμβάλλουν στη εξουδετέρωση καρκινογόνων ουσιών. Βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και έχουν διουρητική δράση. Είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, προάγοντας τη μείωση της χοληστερόλης. Φέρονται να εμφανίζουν δράση ενάντια σε ρευματικούς πόνους, καθώς και αντισηπτική δράση ενάντια σε φλεγμονές και λοιμώξεις.

Φράουλες

Στα 100γρ φράουλες παρέχονται, 26 θερμίδες, 6,2γρ υδατάνθρακες, 88,9γρ νερό και 2,5γρ φυτικές ίνες. Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία έχει αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, προστατεύει από τη στεφανιαία νόσο και τον καρκίνο. Περιέχουν κάλιο που συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ επιδρά ευεργετικά και σε περιπτώσεις ρευματισμών, αλλά και παθήσεων της χολής. Συμβάλλουν επίσης στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, ενώ έχουν καθαρτική και διουρητική δράση.

Ροδάκινα

Στα 100γρ ροδάκινα παρέχονται, 37 θερμίδες, 9,1γρ υδατάνθρακες, 86,2γρ νερό και 1,4γρ φυτικές ίνες. Πλούσια σε βιταμίνες(κυρίως C και Ε) και σε ιχνοστοιχεία, προστατεύουν από γαστρεντερικές διαταραχές, συμβάλλουν στην πρόληψη πολλών μορφών καρκίνου και στη μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης, ενυδατώνουν την επιδερμίδα και έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.

Βερίκοκα

Στα 100γρ βερίκοκα παρέχονται, 28 θερμίδες, 6,7γρ υδατάνθρακες, 86,6γρ νερό και 2,1γρ φυτικές ίνες. Είναι πλούσια σε κάλιο που συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η β-καρoτίνη, που συμβάλλουν στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, κυρίως του πνεύμονα και πιθανώς του παγκρέατος.

Νεκταρίνια

Στα 100γρ νεκταρίνια παρέχονται, 50 θερμίδες, 12,4γρ υδατάνθρακες, 80,2γρ νερό και 2,5γρ φυτικές ίνες. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες τα καθιστούν κατάλληλα για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη C και β-καρoτίνη, που συμβάλλουν στην προστασία του οργανισμού από διάφορες μορφές καρκίνου.

Σταφύλια

Στα 100γρ σταφύλια παρέχονται, 63 θερμίδες, 16,1γρ υδατάνθρακες, 79,3γρ νερό και 0,9γρ φυτικές ίνες. Η φλούδα τους είναι πλούσια σε ρεσβερατρόλη, ουσία με αποδεδειγμένη αντιθρομβωτική δράση, που προστατεύει από εμφράγματα και εγκεφαλικά. Περιέχουν και άλλα συστατικά με ισχυρές αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιαλλεργικές ιδιότητες.

Σύκα

Στα 100γρ σύκα παρέχονται, 41 θερμίδες, 9,5γρ υδατάνθρακες, 84,6γρ νερό και 2,5γρ φυτικές ίνες. Είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και σποράκια και γι’ αυτό συνιστώνται για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Άτομα που υποφέρουν  από κολίτιδες ή άλλες γαστρεντερικές παθήσεις καλό είναι να τα αποφεύγουν, γιατί τα σποράκια μπορεί να τους δημιουργήσουν πρόβλημα. Καλό είναι να αποφεύγονται επίσης από άτομα με σακχαρώδη διαβήτη επειδή είναι πολύ γλυκά.

Μούσμουλα 

Στα 100γρ μούσμουλα παρέχονται, 42 θερμίδες, 10,6γρ υδατάνθρακες και 74,5γρ νερό, 10,2γρ φυτικές ίνες. Είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και επομένως αποτελούν μιας πρώτης τάξεως λύση για τα άτομα με δυσκοιλιότητα. Είναι πλούσια σε ασβέστιο, συγκριτικά με άλλα φρούτα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.