Τροφές για καλύτερο ύπνο.mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος
Shares

Τροφές για καλύτερο ύπνο

Τροφές για καλύτερο ύπνο.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

 

 

Οι περισσότεροι έχουμε βιώσει κάποιες βραδιές στη ζωή μας να στριφογυρίζουμε στο κρεβάτι και να μη μπορούμε να κλείσουμε μάτι. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε διαταραχές του ύπνου, όπως το στρες, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες αλλά και η διατροφή, επίσης μπορεί να υπάρχουν και  άλλα χρόνια αίτια.

Ορισμένες τροφές που μας βοηθούν να βελτιώσουμε την ποιότητα αλλά και τη διάρκεια του ύπνου μας είναι οι ακόλουθες:

 

  • Αμυλούχα τρόφιμα και τρόφιμα ολικής άλεσης: Ρύζι, ψωμί, δημητριακά και  ζυμαρικά. Οι υδατάνθρακες βοηθούν να παράγουμε τη σεροτονίνη, μία ορμόνη με ηρεμιστική δράση που είναι πρόδρομος της μελατονίνης, ορμόνης που παράγεται στο σκοτάδι και είναι υπεύθυνη για τον ύπνο. Τα δημητριακά επιπλέον, είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην παραγωγή σεροτονίνης.
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ το οποίο βοηθά επίσης την παραγωγή σεροτονίνης. Το βράδυ πριν τον ύπνο καλό θα ήταν να καταναλώσουμε ένα φλιτζάνι χλιαρό γάλα με λίγο μέλι, γιατί θα μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε πιο εύκολα.
  • Μέλι: Λίγο μέλι σε ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα ή σε ένα φλιτζάνι τσάι ή χαμομήλι λίγο πριν τον ύπνο μας βοηθά να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας και να τον θέσουμε σε λειτουργία ύπνου.
  • Μπανάνα: Φρούτο πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο και τρυπτοφάνη. Αποτελεί μια καλή λύση πριν τον ύπνο καθώς θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε βαθιά και ήρεμα.
  • Ξηροί Καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο και βοηθούν στο να χαλαρώσει το μυϊκό και νευρικό μας σύστημα. Μία μικρή χούφτα ωμοί, ανάλατοι και μουλιασμένοι ξηροί καρποί πριν τον ύπνο είναι αρκετοί για να κοιμηθούμε ήρεμα και καλά.

Aνεξάρτητα με το αν αντιμετωπίζουμε διαταραχές στον ύπνο μας, καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά το βράδυ και το τελευταίο μας γεύμα να είναι 3 ώρες πριν κοιμηθούμε. Με αυτόν τον τρόπο θα χωνέψουμε την τροφή μας και θα αποφύγουμε κακοτοπιές όπως οι καούρες και η δυσπεψία, που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου μας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.