Τροφές για καλύτερο ύπνο.mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος
Shares

Τροφές για καλύτερο ύπνο

 

Τροφές για καλύτερο ύπνο.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

 

Πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον ύπνο τους. Δεν είναι λίγες οι φορές που στριφογυρίζουμε στο κρεβάτι και δεν μπορούμε να κλείσουμε μάτι. Υπεύθυνοι για τις διαταραχές ύπνου είναι διάφοροι παράγοντες, μερικές φορές χρόνιοι, αλλά συνήθως τις περισσότερες φορές είναι παροδικοί όπως το στρες, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες και η διατροφή μας.

Ας δούμε όμως ποια τρόφιμα μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου μας.

 

 

  • Άμυλο και προϊόντα ολικής άλεσης: Όπως το ρύζι , το ψωμί, τα δημητριακά  και τα ζυμαρικά. Οι υδατάνθρακες συμβάλουν στη παραγωγή σεροτονίνης, ορμόνη με ηρεμιστική δράση που είναι πρόδρομη ουσία της μελατονίνης, της ορμόνης που παράγουμε στο σκοτάδι και είναι υπεύθυνη για τον ύπνο. Επίσης τα δημητριακά, είναι πλούσια σε βιταμίνες συμπλέγματος Β που βοηθούν στη παραγωγή σεροτονίνης.
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που συμβάλει στη παραγωγή σεροτονίνης. Μια καλή επιλογή είναι το βράδυ πριν τον ύπνο να πιούμε ένα φλιτζάνι χλιαρό γάλα με λίγο μέλι. Θα μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε γρήγορα.
  • Μέλι: Λίγο άγνο, φυσικό μέλι σε ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα ή σε ένα φλιτζάνι τσάι ή χαμομήλι, λίγο πριν τον ύπνο θα μας βοηθήσει να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας και να τον θέσουμε σε λειτουργία ύπνου.
  • Μπανάνα: Η μπανάνα είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο και τρυπτοφάνη. Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να καταναλώνουμε μια μπανάνα πριν τον ύπνο καθώς θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε βαθιά και ήρεμα.
  • Ξηροί Καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο και βοηθούν στη χαλάρωση του μυϊκού και νευρικού μας συστήματος. Μία μικρή χούφτα ωμών, ανάλατων και μουλιασμένων ξηρών καρπών πριν τον ύπνο είναι αρκετή για να κοιμηθούμε καλά.

Tip: Καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά για βραδινό και το τελευταίο μας γεύμα να το καταναλώνουμε δυόμισι με τρεις ώρες πριν τον ύπνο μας, ακόμα και αν δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα αϋπνίας. Αυτό θα βοηθήσει τον οργανισμό μας να χωνέψει την τροφή και να αποφύγουμε έτσι ανεπιθύμητες καταστάσεις όπως, η καούρα και η δυσπεψία, δύο παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου μας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.