Τυρί, ένα αγαπημένο Ελληνικό τρόφιμο › Διαιτολόγος , Διατροφολόγος, Κίτσος Ευάγγελος
Shares

Τυρί, ένα αγαπημένο Ελληνικό τρόφιμο

 

Τυρί, ένα αγαπημένο Ελληνικό τρόφιμο.1mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος

 

 

 

Το τυρί από την αρχαιότητα ακόμα, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ελληνικής διατροφής. Η Ελλάδα στις μέρες μας, έχει την υψηλότερη κατανάλωση τυριού στον κόσμο ανά άτομο. Ο μέσος Έλληνας καταναλώνει περίπου 25 κιλά τυρί το χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

 

Το τυρί αποτελεί αγαπημένο τρόφιμο και εύκολη επιλογή για τους περισσότερους Έλληνες γιατί:

• Είναι εύγευστο, εύπεπτο και συνδυάζεται με πολλά φαγητά

• Είναι μια εναλλακτική επιλογή αντί του γάλακτος

• Αποτελεί βασικό προϊόν της ελληνικής κτηνοτροφίας και συστατικό παραγωγικής δύναμης

Θρεπτική αξία:

Το τυρί ανήκει στην ομάδα του κρέατος και των γαλακτοκομικών, λόγω της περιεκτικότητάς του σε πρωτεΐνες, οι οποίες είναι υψηλής βιολογικής αξίας. Αυτές περιέχουν μεγάλο αριθμό αλλά και σωστή αναλογία των αμινοξέων που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Γι’ αυτό το τυρί αντικαθιστά συχνά το κρέας στη διατροφή μας(συνοδεύοντας μαγειρεμένα λαχανικά και τα λαδερά ή τις σαλάτες). Ωστόσο, έχει και μια ισχυρή θέση ανάμεσα στα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς αποτελεί μία καλή εναλλακτική επιλογή αντί του γάλακτος, διατηρώντας τα περισσότερα από τα πολύτιμα θρεπτικά του συστατικά.

Εκτός από πρωτεΐνες, λίπη και μικρή ποσότητα υδατανθράκων μας προσφέρει και μικροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή συστατικά που αν και τα χρειαζόμαστε σε πολύ μικρές ποσότητες είναι ευεργετικά για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Μικροθρεπτικά συστατικά:

Το τυρί περιέχει ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο, συστατικά που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη και δόμηση των οστών, ενώ προσφέρει παράλληλα στον οργανισμό μας βιταμίνες του συμπλέγματος Β(βιταμίνη Β2, βιταμίνη Β12) και βιταμίνη Α, συμβάλλοντας στην καλύτερη λειτουργία της όρασης, στην δημιουργία  ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος και στην εύρυθμη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Περιέχει επίσης, πολύ μικρή ποσότητα λακτόζης(σκληρά τυριά). Όσοι λοιπόν δεν καταναλώνουν κρέας ή άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα το τυρί βοηθά να μην αναπτυχθούν διάφορες διατροφικές ελλείψεις, καθώς αποτελεί σημαντική πηγή των θρεπτικών συστατικών που αναφέραμε.

Μήπως το τυρί παχαίνει;

Το τυρί, πολλές φορές μπορεί να μετατραπεί σε έναν κρυφό «εχθρό» ενάντια στον έλεγχο βάρους και των επιπέδων χοληστερόλης, ιδιαίτερα για όσους το λατρεύουν και το καταναλώνουν σε υπερβολικές ποσότητες. Κι αυτό γιατί τα πλήρη τυριά έχουν αρκετές «άγνωστες» θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά. Ενδεικτικά, ένα κομμάτι τυρί φέτα 30γρ(μέγεθος σπιρτόκουτου) μας αποδίδει περίπου 75 θερμίδες και 23 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Αν είστε από αυτούς που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς τυρί μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και τα light τυριά με μειωμένα λιπαρά. Τα light τυριά παραμένουν εύγευστα, περιέχουν λιγότερες θερμίδες, ενώ διατηρούν συνάμα τη θρεπτική αξία τους, χωρίς να μας επιβαρύνουν με μεγάλες ποσότητες κορεσμένου λίπους. Έρευνες αναφέρουν πως, βοηθούν τη ρύθμιση του σωματικού βάρους και τη μείωση δεικτών συσσώρευσης λίπους όπως η περιφέρεια μέσης και το ποσοστό σωματικού λίπους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.