Μειώνουμε την αρτηριακή μας πίεση με 8 απλά βήματα.mynutrihealth.gr Κίτσος Ευάγγελος Διατροφολόγος, Διαιτολόγος
Shares

Μειώνουμε την αρτηριακή μας πίεση με 8 απλά βήματα

 

1. Ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής

Απαραίτητο για να ελέγξουμε την υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής .
Το καλύτερο, είναι αυτό που θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε την πίεση στα επιθυμητά επίπεδα και πρέπει να περιέχει τροφές με χαμηλά λιπαρά και χοληστερόλη, να συμπεριλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών

2. Φυσική δραστηριότητα-Γυμναστική

Η φυσική δραστηριότητα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της αρτηριακής μας πίεσης.
Έτσι, αν ενσωματώσουμε την ισορροπημένη άσκηση στο καθημερινό μας πρόγραμμα, θα είναι πολύ ωφέλιμο στον έλεγχο της πίεσής μας.
Η γυμναστική βέβαια ωφελεί και τη συνολική υγεία μας καθώς μας επιτρέπει να διατηρούμε ένα υγιές βάρος.

3. Μειώνουμε την καθημερινή πρόσληψη νατρίου – αλατιού

Η αυξημένη πρόσληψη αλατιού ανεβάζει την αρτηριακή πίεση.

Οι ειδικοί συνιστούν να μην καταναλώνουμε πάνω από 2,4 γραμμάρια νατρίου (αλάτι) ημερησίως, ενώ τα άτομα που έχουν υψηλή πίεση καλό είναι να το αποφεύγουν.

4. Διατηρούμε το βάρος στα επιθυμητά επίπεδα του ΔΜΣ

Όσοι έχουν προβλήματα παχυσαρκίας είναι πιθανότερο να παρουσιάσουν υψηλά επίπεδα πίεσης, από όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους, καθώς επίσης και υψηλή χοληστερόλη και κίνδυνο για διαβήτη.
Κανονικά, η πίεσή μας μειώνεται καθώς μειώνεται και το βάρος μας.
Συνεπώς καλό είναι διατηρούμε το βάρος μας εντός των φυσιολογικών τιμών του Δείκτη Μάζας Σώματος(ΔΜΣ), μεταξύ 18,5 και 24,9.

5. Προσπαθούμε να ελέγξουμε το στρες και το άγχος μας

Το στρες και το άγχος αποτελούν βασικές αιτίες δημιουργίας υψηλής πίεσης.
Ο δημιουργικός ελεύθερος χρόνος, ο καλός ύπνος και η ύπαρξη κάποιας φυσικής δραστηριότητας (π.χ γυμναστική, περπάτημα κτλ) είναι μερικά από αυτά που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε το άγχος στη ζωή μας.

6. Ελαττώνουμε την κατανάλωση αλκοόλ

Το αλκοόλ όχι μόνο ανεβάζει την πίεση μας αλλά έχει καταστρεπτικές συνέπειες στο συκώτι, στην καρδιά και στον εγκέφαλο.
Μπορούμε να πιούμε, αλλά το κλειδί είναι να είμαστε εγκρατείς.
Έρευνες συνιστούν, οι γυναίκες να πίνουν μέχρι ένα ποτό ημερησίως, και οι άντρες μέχρι δυο.

7. Περιορίζουμε ή κόβουμε το κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι ιδιαίτερα βλαβερό για ανθρώπους με υψηλά επίπεδα πίεσης, καθώς καταστρέφει τα τοιχώματα των αρτηριών.
Γι αυτό το λόγο φρόνιμο είναι όσοι καπνίζουν συστηματικά να ελαττώσουν ή ακόμα και να διακόψουν το κάπνισμα.

8. Ελέγχουμε τακτικά την πίεση μας και συμβουλευόμαστε τους ειδικούς

Καλό είναι να μετράμε την πίεσή μας κάθε φορά που πάμε στον γιατρό ή στον φαρμακοποιό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα .

Ζητάμε από έναν Πτυχιούχο Διαιτολόγο-Διατροφολόγο διατροφικές συμβουλές με τις οποίες μαθαίνουμε τι μας ωφελεί έτσι ώστε να αλλάξουμε τη διατροφή μας προς την σωστή κατεύθυνση και να μειώσουμε την αρτηριακή μας πίεση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Shares

Χρησιμοποιούμε τα cookies για να διασφαλίσουμε ότι θα σας δώσουμε την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας.